zondag 11 januari 2009

Disconnected.

Eergisteren had ik de hele dag geen internet, xs4all had een grote storing, een probleem met de één of andere router.
Voor mensen zoals ik die de dag beginnen met het aanzetten van hun PC en de dag eindigen met het uitzetten ervan is zo'n dag een nachtmerrie.
Geen mails, geen blogs, geen Google reader en dus geen nieuws. Omdat de TV ook kapot is en mijn auto niet wil starten door het koude weer voelde ik me totaal afgesloten van de buitenwereld.
Ik heb geen Hyves, Facebook of Twitter dus dat miste ik niet. Nee, ik miste mijn gmail contact met Ben, het lezen van blogs en het schrijven op mijn eigen blog. En waar ik eigenlijk niet zo vaak bij stilstond: het gemak om alles te kunnen opzoeken via Google.
Hoe laat gaat de trein, waar kan ik de dichtstbijzijnde telefoonwinkel vinden? Je kunt niet even snel je banksaldo nakijken of wat geld overmaken.
Godver, je hele leven staat plotseling op zijn kop.
Ik besloot om van de gelegenheid gebruik te maken om de harde schijf van mijn laptop en mijn desktop te defragmenteren. Tijdens het defragmenteren kon ik dan lekker gaan lezen in KvhR.
Op mijn laptop zat een kant en klaar geinstalleerd programma dus het was een fluitje van een cent om dat even aan te zetten.
Toen naar boven naar mijn desktop, waar voor zover ik weet Diskeeper op stond. Ik startte dat programma op en controleerde mijn schijven. Die waren behoorlijk gefragmenteerd maar toen ik ze wilde laten defragmenteren zei Diskeeper dat ik het programma eerst moest registreren met de bijgeleverde registratiekey. Wilde ik wel hoor maar daarvoor moet je een internetverbinding hebben.
Aarghhhh!

Geen opmerkingen: